ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

Általános szerződési feltételek

https://www.fonixegeszseghaz.hu weblaphoz és Páli Viktória Rita egyéni vállalkozó szolgáltatásaihoz

A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szerinti szolgáltatást a Páli Viktória Rita egyéni vállalkozó (a továbbiakban: Szolgáltató) – mint üzemeltető -, valamint e Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyban álló partnerei útján biztosítja a gyógytorna, manuálterápia tevékenység igénybevételére vonatkozóan az Ügyfelek részére.

Az Ügyfél és a Szolgáltató között a jelen ÁSZF feltételei alapján a Szolgáltató szolgáltatásának igénybevételével szerződéses jogviszony jön létre, mely eltérő megállapodás hiányában elektronikus formában kerül megkötésre, és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 6:7. § (3) bekezdése alapján írásba foglaltnak tekintendő (a továbbiakban: Szerződés).

A honlapon keresztül elérhető szolgáltatások igénybevételének feltételeit az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Ekertv.) szabályozza.

A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

Az ÁSZF folyamatosan elérhető és letölthető a következő weboldalról: www.fonixegeszseghaz.hu

· SZOLGÁLTATÓ ADATAI

Neve: Páli Viktória Rita

Székhely: 2030 Érd Ribiszke utca 24.

Levelezési címe: 2030 Érd Ribiszke utca 24.

Adószám: 56294916-1-33

A Szolgáltató elérhetőségei:

Email: paliviktoria23@gmail.com

Telefonszám: +36306824210

Tárhelyszolgáltató neve, székhelye, elérhetősége:

Név: Webnode AG

Székhely: Webnode AG, Badenerstrasse 47, 8004 Zurich, Svájc

Cégjegyzékszáma: C 31249

Adószám: CZ25536851

Elérhetőség: info@webnode.com

A weboldalt a Szolgáltató üzemelteti, aki a szerződéskötés során saját nevében jár el.


· ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:

  • A jelen ÁSZF visszavonásig érvényes. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF rendelkezéseit, melyet hatályba lépését megelőzően közzétesz.

  • Az Ügyfél a weboldal látogatásával és az azon történő megrendeléssel kijelenti, hogy jelen ÁSZF és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, magára kötelezőnek ismeri el.

· ÁLTALUNK KÍNÁLT SZOLGÁLTATÁSOK

  • A Szolgáltató korszerű és jól bevált módszerekkel gyógytornát, manuálterápiát nyújt, figyelembe véve az Ügyfél preferenciáit, célját, profilját és igényeit.

  • Az egyéni igények / szolgáltatások ellenértéke az Ügyfél igényeitől is nagyban függ, ezért arról pontos információt a kapcsolatfelvétel és egyeztetés után a Szolgáltató tud adni. A Szerződés alapján a Szolgáltató köteles az Ügyfélnek gyógytorna, manuálterápia szolgáltatást juttatni, az Ügyfél ellenértékként pedig meghatározott díjat fizetni. A Szolgáltató fenntartja a díjazás módosítására vonatkozó jogát.

  • A feltüntetett árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a plusz szolgáltatások díját. Egyéb költség a jelen ÁSZF-ben rögzített eseteken kívül nem kerül felszámításra.

  • A Szolgáltató a szolgáltatásait az alábbi díjtáblázat szerint nyújtja. A feltüntetett árak forintban értendők.

Szolgáltatások

Díjak

Fizetés esedékessége

Gyógytorna

15.000 Ft

A kezelés végén

Manuálterápia

17.000 Ft

A kezelés végén

  • Az előfizető Ügyfél részére a Szolgáltató a következő szolgáltatásokat nyújtja (a továbbiakban: szolgáltatás):

-Gyógytorna

-Manuálterápia

-Kinesologiai taping

-Visceralis terápia

-FDM

-Fitmummy Pre - és Posztanatalis Tréning

  • A szolgáltatást akár a weboldalon keresztül, akár e-mailen vagy más csatornán érkező megkeresések útján egyéb módon, akár online, akár személyesen is meg lehet rendelni.

  • A weblapon Szolgáltató részletesen feltünteti a szolgáltatással összefüggő lényeges információkat.

  • Akció esetén Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Ügyfeleket az akcióról és annak pontos időtartamáról.

· DIGITÁLIS ADATTARTALOM

  • A Szolgáltató weboldala valamennyi szoftver környezetben és operációs rendszerben futtatható, amelyben html-alapú weboldal megjeleníthető. A weboldala működése során esetlegesen, bármely okból felmerülő szoftverhibákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

  • Szolgáltató hiba esetén kéri Ügyfeleit, hogy a hiba lehető legrövidebb időn belüli elhárítása, illetve a szükséges intézkedések megtétele érdekében szíveskedjenek tájékoztatni a Szolgáltatóot.

· REGISZTRÁCIÓ

  • A Szolgáltató a honlapon, e-mailen vagy telefonon való kapcsolatfelvétel, és ezt követően kifejezett beiratkozás igény esetén ajánlatot tesz a Szerződés megkötésére az Ügyfél részére úgy, hogy az általa aláírt egyedi Szerződést átadja, megküldi, illetve elektronikus szerződéskötés esetén az általa írásba foglalt Szerződést az Ügyfél által megadott e-mail címre megküldi.

  • Ügyfél a regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben az Ügyfél más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatást.

  • A Szolgáltató jogosult az Ügyfél személyazonosságát ellenőrizni. A Szolgáltatónak megadott adatok valódiságáért és jogszerűségéért az Ügyfél tartozik felelősséggel.

  • A Szerződés megkötését megelőzően a Szolgáltató köteles tájékoztatni az Ügyfelet a Szerződés időtartama alatt az őt terhelő valamennyi költségről.

  • A Szerződés megkötéséhez szükséges az Ügyfél születési neve, lakóhelye, anyja neve, születési helye és ideje, e-mail címe, telefonszáma.

· A JELENTKEZÉS FOLYAMATA

  • A honlapon az Ügyfél kitölt egy "Jelentkezés" űrlapot a vezetékneve, keresztneve, e-mail címe megadásával, és egy kérdés megválaszolásával (ami arra irányul, hogy miért jelentkezik), továbbá az Adatkezelési Tájékoztató elfogadásával.

  • Ügyfél az előfizetés során köteles a saját, valós adatait megadni. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Ügyfél más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

  • A Szolgáltatót a tévesen megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

· FIZETÉSI MÓDOK

  • Az Ügyfél a szolgáltatás ellenértékét a következő módokon tudja kiegyenlíteni:

  • Banki átutalás útján a Szolgáltató által kiállított számla szerint;
  • Készpénzben;

7.2. Szolgáltató rögzíti, hogy az Ügyféllel közösen egyeztetett, Szolgáltatás végzésének időpontját az Ügyfél a megbeszélt időpont előtt 24 órán belül törli, úgy köteles Szolgáltató részére megfizetni a Szolgáltatás teljes díjazását.

· A SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE, SZERZŐDÉSMÓDOSÍTÁS

  • A Szerződés megszűnik:

a) a Szerződéses időtartam lejártával, ha azt a Felek nem hosszabbítják meg;

b) felmondással;

c) az Ügyfél halálával;

d) közös megegyezéssel.

  • A Szolgáltató az Ügyfélhez intézett egyoldalú jognyilatkozattal a Szerződést felmondhatja. (Rendes felmondás) A szerződés felmondására a Szolgáltató akkor jogosult, ha az általa kapott díj egyidejű arányos visszaadását felajánlja.

  • Az Ügyfél a Szolgáltatóhoz intézett egyoldalú jognyilatkozattal a Szerződés felmondásra jogosult azzal, hogy rendes felmondás esetén sem a teljes, sem pedig az arányos díj visszatérítésére nem tarthat igényt.

  • A Szerződés a Felek egyező akaratával bármikor módosítható. A Szerződés módosítására a szerződéskötésre vonatkozó általános szabályokat kell alkalmazni.

  • Közös megegyezésen alapuló módosításnak minősül, ha a Szolgáltató az Ügyfélt az ÁSZF és/vagy a Szerződés közös megegyezéssel történő módosítására irányuló ajánlattal megkeresi és az Ügyfél az ajánlatot elfogadta.

  • A Szolgáltató a Szerződés egyoldalú módosítása esetén a módosításról a hatálybalépését megelőzően legalább 8 nappal az Ügyfelet értesíti, az őt megillető felmondás feltételeiről és a felmondás jogkövetkezményeiről szóló tájékoztatással együtt.

  • Amennyiben a módosítás az Ügyfél számára bármilyen hátrányos rendelkezést tartalmaz – így különösen, ha a szolgáltatás díja emelkedik – az Ügyfél az értesítéstől számított 8 napon belül, azonnali hatállyal, további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a Szerződést.

· LÉTREJÖTT SZERZŐDÉS

  • A felek között megkötött szerződés elektronikus úton, távollevők között kötött szerződésnek minősül, melyet a Ptk. 6:7. §, valamint 6:70. § alapján írásba foglaltnak kell tekinteni, mivel a felek kölcsönös és egybehangzó akaratnyilvánítását a szerződők külön okiratba foglalt nyilatkozatai együttesen tartalmazzák, és a nyilatkozatokban foglalt tartalom változatlan visszaidézésére a nyilatkozattevő személyének és a nyilatkozat megtétele időpontjának azonosítására alkalmas formában kerül sor. A Szerződés a Szolgáltató által elküldött árajánlattal és fizetési lehetőséggel, az Ügyfél részéről az összeg megfizetésével jön létre, azzal, hogy a szerződés megkötése dátumának az a nap minősül, amikor az Ügyfél befizetését a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint visszaigazolja.

  • A Szolgáltató a kölcsönös nyilatkozatok alapján létrejött szerződést rögzíti, tárolja, mely iktatásra kerül, és a szerződés tartalma az Ügyfél részére az email címére megküldött szerződést keletkeztető visszaigazolás, vagy az Ügyfél által elfogadott új ajánlat alapján utóbb is hozzáférhető.

  • A felek között létrejött szerződés nyelve a magyar, a Szerződésre irányadó jog a magyar jog.

· TÁJÉKOZTATÁS AZ ELÁLLÁSI JOGRÓL

  • Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében általános esetben a Fogyasztó az elállási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

  • Az elállási jog csak a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Ügyfeleket illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

  • Felhívjuk az Ügyfél figyelmét, hogy a Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát határidőben, és megfelelően gyakorolta. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a szerződés megkötésének napjától számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.

  • Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, úgy elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az alábbi elérhetőségekre:

- email útján bejelentheti az info@fonixegeszseghaz.hu email címre küldött elektronikus levéllel

- postai úton megküldi az elállási nyilatkozatát a Szolgáltató feltüntetett levelezési címére.

  • Szolgáltató az elállási nyilatkozat megérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére. A visszatérítés az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező módon történik meg, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

  • A szerződéstől való elállás esetén a fogyasztó tartózkodik a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás használatától és ezek elérhetővé tételétől harmadik fél számára.

  • Ha az elállásra nyitva álló határidő eltelte előtt a Szolgáltató a Fogyasztó kérésére a szerződés teljesítését már megkezdte, úgy, ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a Szolgáltató számára megfizetni.

  • Tekintettel a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének a) pontjára, a fogyasztó nem gyakorolhatja az indokolás nélküli elállási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést.

· SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

  • A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
  • Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

  • Felek rögzítik, hogy a gyógytorna szolgáltatás digitális szolgáltatásnak minősül. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet 4. § 17. pontja alapján digitális szolgáltatás: a) olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy digitális adatokat hozzon létre, kezeljen, tároljon vagy azokhoz hozzáférjen, vagy b) olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó és a szolgáltatás más igénybe vevői által feltöltött vagy létrehozott digitális adatok megosztását, illetve az azokkal való egyéb interakciót.

  • A Szolgáltató a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást az Ügyfélnek szolgáltatja, illetve nyújtja. A felek eltérő megállapodásának hiányában a Szolgáltató a szerződéskötést követően indokolatlan késedelem nélkül szolgáltatja a fogyasztónak a digitális tartalmat vagy nyújtja a digitális szolgáltatást, a szerződéskötéskor rendelkezésre álló legfrissebb verzióban.

  • Ha a szerződés alapján a digitális tartalom szolgáltatása, illetve a digitális szolgáltatás nyújtása meghatározott időtartamon keresztül folyamatosan történik, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás tekintetében a teljesítés szerződésszerűségét a szerződés teljes időtartama alatt biztosítani kell.

  • A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a digitálistartalom-szolgáltatás vagy a digitálisszolgáltatás-nyújtás hibája a fogyasztó digitális környezetébe való szakszerűtlen integrálásából fakad, feltéve, hogy
  • a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás integrálását a Szolgáltató végezte el, vagy az integrálást a Szolgáltató felelősségvállalása mellett végezték; vagy
  • a digitális tartalmat, illetve a digitális szolgáltatást a fogyasztónak kell integrálnia, és a szakszerűtlen integrálást a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott integrálási utasítások hiányosságai okozták.

  • Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha bizonyítja, hogy a fogyasztó digitális környezete nem kompatibilis a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki követelményeivel, és erről a szerződés megkötését megelőzően világos és közérthető módon tájékoztatta a fogyasztót.

· Kellékszavatosság

  • Ügyfél az Szolgáltató hibás teljesítése esetén az Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.

  • Milyen jogok illeti meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ügyfél – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ügyfél viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Szolgáltató adott okot.

  • Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves (nem fogyasztók esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

  • A fogyasztó és Szolgáltató közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szabályainak megfelelően ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru/szolgáltatás teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru vagy a szolgáltatás teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

  • Fogyasztónak minősülő Ügyfél esetén tehát a teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a szolgáltatást Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az Ügyfél által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  • A Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, illetve a digitális tartalom szolgáltatására vagy a digitális szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést megszüntetni, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy az a vállalkozásnak aránytalan többletköltséget eredményezne; a Szolgáltató a kijavítási vagy kicserélési kötelezettségének nem tett eleget; a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy a Szolgáltató nem vállalta a szolgáltatás szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a szolgáltatást szerződésszerűvé tenni.

  • A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a Szolgáltató - a fogyasztó számára okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás jellegére és céljára figyelemmel - köteles a teljesítést a hiba fogyasztó általi közlésétől számított észszerű időn belül térítésmentesen szerződésszerűvé tenni.

  • A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki jellemzőitől függően a Szolgáltató megválaszthatja a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tételének módját.

  • Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó részére ténylegesen nyújtott szolgáltatás értékének különbözetével.

  • Ha a szerződés meghatározott időtartamon keresztül nyújtott folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, az ellenszolgáltatás arányos leszállításának arra az időtartamra kell vonatkoznia, amely időtartam alatt a szolgáltatás nem volt szerződésszerű.

  • Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni a szerződést, a Szolgáltatóot terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

  • A fogyasztó szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Szolgáltatónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

· A SZERZŐDÉS IDŐTARTAMA

  • A felek között a szolgáltatásról szóló szerződés annak teljesítéséig áll fenn.

· PANASZKEZELÉS RENDJE

  • Amennyiben az Ügyfélnek valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát szóban vagy írásban, a fenti telefonszámon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

  • Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát, érdemi válaszával egyidejűleg 30 napon belül átadja az Ügyfélnek. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

  • Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

  • Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén, vagy amennyiben a vita nem rendeződik a Szolgáltatógal történt egyeztetés során, panaszával bírósági eljárás kezdeményezhet, illetve hatósági vagy békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, az alábbiak szerint:

  • A Fogyasztó (az Ügyfél) panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.

A területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségeit az a következő linken érheti el. https://jarasinfo.gov.hu/

  • Panasza esetén lehetősége van a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Testület neve

címe

telefonszám

email cím

Baranya Megyei Békéltető Testület

7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.

(72) 507-154

+36 20 283-3422

info@baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

(76) 501-525

(76) 501-532

bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

(66) 324-976

bekeltetes@bmkik.hu

bmkik@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

(46) 501-091,

(46) 501-090

bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

(1253 Budapest, Pf.: 10.)

(1) 488-2131

bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

(62) 554-250/118 mellék

bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

(22) 510-310

bekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

9021 Győr, Szent István út 10/a.

+36 96 520 217

bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

06-52-500-710, 06-52-500-745

bekelteto@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

3300 Eger, Faiskola u. 15.

: (36) 416-660/105 mellék

bekeltetes@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

5000 Szolnok, Verseghy park 8.

20/373 2570

(56) 510-610

(56) 370-005

bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

2800 Tatabánya, Fő tér 36.

(34) 513-010

bekeltetes@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.

(32) 520-860

nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4.em.2.

(+36-1) 792-7881

pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

7400 Kaposvár, Anna utca 6.

(82) 501-000

skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

(42) 420-180

bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

74) 411-661

kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

(94) 312-356

pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

8200 Veszprém, Radnóti tér 1.

(88) 814-111

+36-88-814-121

info@bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

(92) 550-513

zmbekelteto@zmkik.hu

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A Szolgáltatóot a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a Békéltető Testület eljáró tanácsának elnöke által megküldött értesítésre írásban nyilatkozni a fogyasztónak minősülő Ügyfél igényének jogosságát és az ügy körülményeit, valamint a tanács döntésének kötelezésként történő elfogadását illetően, nyilatkozatában meg kell jelölnie az állításait alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, valamint csatolnia szükséges azokat az okiratokat (ezek másolatát), amelyek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.


A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a Szolgáltató a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Amennyiben a Szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

  • Online vitarendezési platform:

A Szolgáltató tájékoztatja továbbá Ügyfeleit, hogy az Európai Parlament és Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló 524/2013/EU rendeletével létrehozta az ún. online vitarendezési platformot. E platform célja, hogy elősegítse a fogyasztók és kereskedők közötti jogviták független, pártatlan, átlátható, eredményes, gyors és méltányos, bírósági eljáráson kívüli online rendezését.

Az online vitarendezési platform egyablakos ügyintézési pontként működik azon fogyasztók és kereskedők számára, akik a fent hivatkozott EU rendelet hatálya alá tartozó jogvitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni. Az online vitarendezési platform egy interaktív weboldal, amely elektronikus úton és díjmentesen elérhető az Unió intézményeinek valamennyi hivatalos nyelvén, így magyarul is.


Tájékoztatjuk, hogy az online vitarendezési platformon keresztüli eljárást csak akkor veheti igénybe, ha vitáját első alkalommal próbálja peren kívül rendezni az Szolgáltatóval, továbbá peres eljárást nem indított igénye érvényesítése iránt.

A Szolgáltató nem köteles elfogadni a platformon keresztül történő ügyintézést, így elutasíthatja az így benyújtott panaszt. Az online vitarendezési platform elektronikus linkje: https://ec.europa.eu/odr

· VEGYES RENDELKEZÉSEK

  • A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Ptk.-ra és az Ekertv.-re, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

  • Szolgáltató megfelel a belső piacon belül az Ügyfél állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek. A Szolgáltató a weblapon található szolgáltatásokhoz való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket az Ügyfél állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Ügyfél állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a Szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

  • Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

  • Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

  • A joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes.

  • Szolgáltató és Ügyfél vitás ügyeiket elsősorban békés úton próbálják rendezni, ennek sikertelensége esetén a szerződéssel összefüggésben felmerülő jogviták elbírálása a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróságokra tartozik.

· ADATVÉDELEM

  • A Szolgáltató adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: ______

· EGYÉB

  • A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a weblapon, előzetes figyelmeztetés nélkül és hogy a weblapot más domain-név alá helyezze át.

  • Jelen ÁSZF, valamint a weboldal működésével kapcsolatos valamennyi dokumentáció, kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll.


Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024. 05.01.


Jelen ÁSZF letölthető: _______

A VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK

• Magyarország Alaptörvénye

• Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)

• Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (elKertv.)

• Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.)

• A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Reklámtv.)

• A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet

• 2005. évi CLXIV. tv. a kereskedelemről

• 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;

• 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről

• 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól

• 1997. évi CLV. tv a fogyasztóvédelemről

• 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről